DSpace 東海学園大学    
  Tokaigakuen University  Library  Researchers
Advanced Search
日本語 

Tokaigakuen University Repository >
1. 学術雑誌論文(学内発行分) >
1121. 東海学園大学研究紀要 : 人文科学研究編 >
第23号 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11334/1517

Title: 子どもの問いが生まれる授業づくりの事例研究 ―6年算数「円の面積」の授業実践より―
Other Titles: A Case Study of Teaching Creating a Child’s Question ―From the class practice of the 6th grade mathematics “area of yen”―
Authors: 太田, 誠
由良, 健一
Author's alias: OTA, Makoto
YURA, Kenichi
Author's Kana: オオタ, マコト
ユラ, ケンイチ
Keywords: 子どもたちの課題意識
学習のめあて
おたずねの質
Children’s task consciousness
For the purpose of learning
Question quality
Issue Date: 31-Mar-2018
Publisher: 東海学園大学
URI: http://hdl.handle.net/11334/1517
Appears in Collections:第23号

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kiyo_w023_07.pdf1.37 MBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback