Tokaigakuen University Repository >
1. 学術雑誌論文(学内発行分) >
1121. 東海学園大学研究紀要 : 人文科学研究編 >
第23号 >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11334/1517
|
Title: | 子どもの問いが生まれる授業づくりの事例研究 ―6年算数「円の面積」の授業実践より― |
Other Titles: | A Case Study of Teaching Creating a Child’s Question ―From the class practice of the 6th grade mathematics “area of yen”― |
Authors: | 太田, 誠 由良, 健一 |
Author's alias: | OTA, Makoto YURA, Kenichi |
Author's Kana: | オオタ, マコト ユラ, ケンイチ |
Keywords: | 子どもたちの課題意識 学習のめあて おたずねの質 Children’s task consciousness For the purpose of learning Question quality |
Issue Date: | 31-Mar-2018 |
Publisher: | 東海学園大学 |
URI: | http://hdl.handle.net/11334/1517 |
Appears in Collections: | 第23号
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|