DSpace 東海学園大学    
  Tokaigakuen University  Library  Researchers
Advanced Search
日本語 

Tokaigakuen University Repository >
1. 学術雑誌論文(学内発行分) >
1121. 東海学園大学研究紀要 : 人文科学研究編 >
第22号 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11334/1392

Title: わが国の教育改革に関する一考察 ―学習指導要領の改訂をめぐる能動的な学習(アクティブ・ラーニング)、カリキュラム・マネジメントの導入を中心にして―
Other Titles: A Study of Educational Reform in Japan concentrating on the Introduction of Active Learning and Curriculum Management by the revision of the Course of Study
Authors: 矢田, 貞行
Author's alias: YADA, Sadayuki
Author's Kana: ヤダ, サダユキ
Keywords: 能動的な学習(アクティブ・ラーニング)
カリキュラム・マネジメント
学習指導要領改訂
active learning
curriculum management
revision of course of study
Issue Date: 31-Mar-2017
Publisher: 東海学園大学
URI: http://hdl.handle.net/11334/1392
Appears in Collections:第22号

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kiyo_w022_08.pdf799.45 kBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback