Tokaigakuen University Repository >
1. 学術雑誌論文(学内発行分) >
1121. 東海学園大学研究紀要 : 人文科学研究編 >
第22号 >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11334/1392
|
Title: | わが国の教育改革に関する一考察 ―学習指導要領の改訂をめぐる能動的な学習(アクティブ・ラーニング)、カリキュラム・マネジメントの導入を中心にして― |
Other Titles: | A Study of Educational Reform in Japan concentrating on the Introduction of Active Learning and Curriculum Management by the revision of the Course of Study |
Authors: | 矢田, 貞行 |
Author's alias: | YADA, Sadayuki |
Author's Kana: | ヤダ, サダユキ |
Keywords: | 能動的な学習(アクティブ・ラーニング) カリキュラム・マネジメント 学習指導要領改訂 active learning curriculum management revision of course of study |
Issue Date: | 31-Mar-2017 |
Publisher: | 東海学園大学 |
URI: | http://hdl.handle.net/11334/1392 |
Appears in Collections: | 第22号
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|